DOELGERICHT ADVERTEREN

Wil jij weten hoe jij doelgericht kunt adverteren? Ontdek zowel de online als offline advertentiemogelijkheden voor jouw organisatie.

Hoe adverteer jij?

Plaats jij regelmatig een advertentie in lokale weekbladen? Je doelgroep bevindt zich in de directe omgeving dus dit is de meest logische optie toch? Voor de buurman werkte het ook goed. En heb je de ‘promoten’ button op social media al eens geprobeerd voor wat extra zichtbaarheid online? Dit zijn slechts twee opties van de eindeloze mogelijkheden om jouw online zichtbaarheid te vergroten.

Doelgericht adverteren

Zowel online als offline advertenties kunnen zeer succesvol zijn mits het bij jouw bedrijf én vooral bij jouw doelgroep past. We kunnen allemaal wel bedenken dat je Kukident Kleefpasta niet hoeft te promoten in een tienermagazine Nu is dit een simpel voorbeeld, het afstemmen van de advertentiemogelijkheden op de doelgroep is heel verfijnd. We noemen dit doelgericht adverteren. 

Bepaal jouw doelgroep

Om hiermee te beginnen dien je eerst een goed beeld te hebben van jouw doelgroep. In onze blog lees je hoe je jouw ideale doelgroep in 4 stappen in kaart brengt.

Zowel online als offline adverteren kan zeer succesvol zijn mits het bij jouw bedrijf en jouw doelgroep past. 

Online adverteren

De meeste online marketeers zullen je overtuigen dat je alleen moet investeren in online advertenties om je te kunnen voorzien van de beste statistieken. Online advertenties zijn natuurlijk wél een heel mooi medium wanneer jouw doelgroep zich hier bevindt. Dankzij de nieuwste tools leer je jouw doelgroep nog beter kennen, waardoor je jouw advertentiecampagnes steeds efficiënter kunt inzetten. 

Maak je inspanningen meetbaar

De ‘promoten’ button die je ziet op social media kanalen gaat je niet de gewenste resultaten opleveren. Hiervoor is meer kennis en diepgang nodig waar we je graag bij helpen. Door resultaten meetbaar te maken, hebben wij veel succesvolle offline advertentiecampagnes gedraaid, waarin de investering dubbel en dwars werd terugverdiend. Dat is wat je uiteindelijk wilt toch?

Offline advertenties

Uiteraard is er ook een grote doelgroep die nog steeds de voorkeur heeft voor offline adverteren. Weet jij dat jouw doelgroep hiervoor gevoelig is? Dan is het zonde om al je budget in je online advertenties te stoppen. Hoewel offline advertenties minder goed meetbaar zijn, hebben wij slimme trucjes om tóch het succes van jouw offline advertentie te meten.

Bespaar advertentiekosten

Door doelgericht te adverteren bespaar je op de advertentiekosten én ga je meer omzet draaien. Wanneer je hier (eenmalig) in investeert, gaat dit je dus winst opleveren. Wij leren je graag hoe jij doelgericht reclame kunt maken en hier binnenkort al de vruchten van plukt. Neem daarom contact met ons op, zodat we samen jouw plan van aanpak op het gebied van adverteren kunnen opstellen.

Weten hoe wij te werk gaan?